En aquesta pàgina podeu trobar les NOFC de l’escola i la Carta de Compromís Educatiu.
Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (actualment en revisió), formen part del Projecte Educatiu i és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura, defineix vincles, recull funcions, fixa procediments, adapta la normativa general a la realitat del nostre projecte educatiu.
La carta de compromís educatiu és un document que té com a finalitat potenciar la comunicació, la participació, la implicació, el compromís i la corresponsabilitat entre els centres i les famílies en l’educació d’infants i joves.
La carta de Compromís Educatiu de la nostra escola recull els compromissos:
Per part del centre
- Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne o alumna.
- Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne o alumna en l’àmbit escolar.
- Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre.
- Informar la família i l’alumne o alumna dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions
- Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.
- Mantenir comunicació regular amb la família, amb un mínim d’una vegada al llarg del curs, per informar-la de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o alumna.
- Comunicar a la família qualsevol circumstància que sigui rellevant per al desenvolupament acadèmic i personal de l’alumne o alumna.
- Atendre el més aviat possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família.
- Dins el marc del Pla de Barris de la Marina, facilitar els recursos que afavoreixen un millor desenvolupament acadèmic, afectiu, i de cohesió social a l’alumnat i a les famílies.
- Revisar amb la família al final de cada cicle i sempre que sigui necessari el compliment d’aquests compromisos, i si escau, el seu contingut.
Per part de la família
- Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat i, més específicament la de l’equip directiu.
- Compartir amb el centre l’educació del nen o nena i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
- Instar el nen o nena a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular les que afecten la convivència escolar i el funcionament normal de les classes.
- Vetllar perquè el nen o nena compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
- Vetllar per a que el nen o nena tingui cura del material que se li ofereix a l’escola, i en cas que s’aculli a la reutilització, reposar el material que s’hagi malmès.
- Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació a l’aplicació del projecte educatiu en la formació del nen o nena.
- Facilitar al centre les informacions que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge del nen o nena i atendre el més aviat possible les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre.
- Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del nen o nena.
- Informar al nen o nena del contingut d’aquests compromisos.
- Revisar, conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos de la carta i, si escau el contingut, al final de cada cicle i sempre que sigui necessari.
Aquest document l’han de signar el pare, mare, tutor o tutora legal de l’alumne o alumna i la direcció del centre educatiu en el moment de la matrícula.